اولین واکسی تلفنی در ایران+ عکس
دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب
عکس و مطالب جالب روزانه

 

اولین واکسی تلفنی در ایران

"می خواهم بهترین و خوش تیپ ترین واکسی دنیا باشم"، اینها را علی حسن خانی در توصیف خودش میگوید.

او یک واکسی سیار دارد که به صورت تلفنی و آن لاین آماده ارائه خدمات به مشتریانش است.

سرویس تلفنی واکس شاید کمی تازه و عجیب به نظر بیاید ولی این تنها چیزی نیست که از علی واکسیما (لقبی که برای خودش در نظر گرفته است) یک فرد متفاوت میسازد، او در چندین فیلم سینمایی نقش آفرینی کرده، به پوشش ظاهری اش اهمیت میدهد، کراوات می زند و از روش های خاصی برای واکس زدن استفاده می کند.

 

علی ۳۴ سال دارد و مدت ۱۴ سال در این حرفه مشغول به کار است.

او می گوید "اولین بار پشت جلد یک مجله خارجی، تصویری از یک جعبه واکس جالب دیدم و از همان زمان تصمیم به ساختن جعبه های متفاوت واکسی گرفتم".

او جعبه ای به شکل گیتار طراحی کرد و با اتکا به در آمد حاصل از آن راهی سفرهای خارج از کشور شد. وی که عاشق سفر است، می گوید: "بزودی در حمایت از کودکان سرطانی، دور ایران و اروپا را رکاب خواهم زد و در کنار آن به تبلیغ واکس زدن هم می پردازم".

تبلیغات

علی اعتقاد زیادی به استفاده از شیوه های نوین تبلیغاتی دارد و می گوید: "سعی کرده ام با گذشت زمان از راه های جدیدتری برای رضایت مشتریان استفاده کنم". علاوه بر شعارهای تبلیغاتی به زبان های انگلیسی، ارمنی و ژاپنی به منظور جلب نظر مشتریان غیر ایرانی، در کارت ویزیت وی، شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل به چشم می خورد و مشتریان می توانند سفارش خود را با تماس تلفنی یا فرستادن ایمیل مطرح کنند

 

او مشتری ها را در هنگام واکس زدن به شنیدن موسیقی دلخواه از پخش کننده موسیقی قابل حمل مخصوصی که برای این کار در نظر گرفته دعوت می کند. همچنین آنها می توانند با دیدن آلبوم عکس های علی در کنار ستارگان سینما این زمان را سپری کنند.

وی بعد از واکس زدن از عطرهای مخصوصی برای خوشبو کردن کفشها استفاده می کند و همه اینها باعث شده است مشتریانش رضایت زیادی از نحوه عملکردش داشته باشند. برخی شرکت های تجاری نیز از جعبه کفش علی به منظور انجام تبلیغات استفاده می کنند که به نوبه خود جالب توجه است.

آقای گاسپاریان از قدیمی ترین مشتری های علی واکسی است. او صاحب یکی از کافی شاپ های معروف تهران است که علی معمولا بعد از انجام کار روزانه به آنجا می رود.

آقای گاسپاریان می گوید: "به دوستی با علی واکسی افتخار می کنم، علی نمونه یک انسان موفق است که کارش را به بهترین نحو انجام می دهد".

آنتونیو باندراس

علی سینما را دوست دارد و توانسته در چندین فیلم و سریال به ایفای نقش بپردازد. شاید علاقه و شباهت ظاهری او به آنتونیو باندراس این علاقه اش به فیلم و سینما را دو چندان کرده باشد. هر چه هست این علاقه تا آنجا پیش رفت که دماغش را به تیغ جراح پلاستیک سپرد تا شباهتش به باندراس بیشتر شود.

او در جواب این سئوال که کدام یک را انتخاب می کنی، هنر پیشگی یا واکسی؟ می گوید: "من علی واکسی هستم و سالها برای انجام این کار زحمت کشیده ام و حتی اگر هنرپیشه معروفی شوم این شغل را کنار نمی گذارم".

اختراع چندین وسیله کوچک و بزرگ از جمله وسیله ای به نام "کفش در" که به هنگام در آوردن پوتین و چکمه کاربرد دارد از دیگر ابتکارات علی است. او همچنین برای بعضی کفشها از سیستم تهویه مخصوصی استفاده کرده است.

علی واکسی برای آینده اهداف بزرگی در سر دارد. خودش در این باره می گوید: "می خواهم با راه اندازی یک آژانس واکسی تلفنی و در کنار آن کارگاه آموزش واکس زدن به آموزش و ساماندهی کسانی بپردازم که به این کار علاقمندند.

علی می گوید چندین طرح برای ارائه به شهرداری آماده کرده ام، از جمله اجباری کردن استفاده از جعبه واکس های استاندارد و یک شکل برای تمام کسانی که در این حرفه مشغول به کار هستند

نوآوری

علی واکسی همچنین از اینکه این شغل توسط مراجع رسمی به رسمیت شناخته نمی شود گله مند است.

او این روزها سخت درگیر راه اندازی یک سایت تخصصی در زمینه واکس است. وی می خواهد در این سایت، نحوه استفاده صحیح از کفش و راه های نگهداری از آن را آموزش دهد و در کنار آن به معرفی خود و سوابقش بپردازد.

علی می گوید: "امیدوارم بتوانم در آینده یک نشریه تخصصی هم در زمینه واکس داشته باشم".

وی به آینده امیدوار است. در سمینارهایی که با موضوع موفقیت برگزار می شود شرکت می کند و سعی دارد با نو آوری و خلاقیت به دست آوردهای جدیدی در زمینه واکس دست پیدا کند.

بر روی جعبه واکس علی یک مثل فرانسوی نوشته شده با این مضمون که: "اگر لباس پاره هم می پوشی، کفشت را واکس بزن!"

http://asia.groups.yahoo.com/group/bia2nazanin/join
http://asia.groups.yahoo.com/group/bia2nazanin/join

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط nazanin